People behind the Code

The ESCRIBA Team

We are not 0 and 1, we are colorful and diverse. We are between 19 and 63 years old, by 58% predominantly female and are coming from twelve different nations. We have more than 20 different types of education, but one thing unites us all: our conviction and passion for new technology.

ESCRIBA currently employs around 80 people in Berlin (Headquarters), Munich, Stuttgart, Basel, Tetovo and Belgrade. Our developers speak German, English, Java and JavaScript. We live diversity, encourage and challenge it.

Since 2007 we have been working with our own hybrid of Scrum and Kanban and are among the pioneers in agility and semi-autonomous teams. For us, agility is an attitude and a conviction. Our skillset ranges from classic project work to phased agile work and design thinking to Scrum, Kanban, Chrystal or Extreme Programming.

Those who work for us have a desire for dynamics and change and are ready to take responsibility and create sustainable solutions for our customers.

Become part of the ESCRIBA team

Consulting and Sales

(Junior) Consultant NLC (m/f/d)

m/f/d
Jobprofil

Process Manager Consultant (m/f/d)

m/f/d
Jobprofil

Development

Java Developer (m/f/d)

a
Jobprofil

Java Developer Integration (m/f/d)

m/f/d
Jobprofil

(Junior) Software Engineer NLC (m/f/d)

space
Jobprofil

Typo3 Developer (m/f/d)

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Jobprofil

Employee IT Helpdesk (m/f/d)

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Jobprofil

Internal Services

Marketing Manager (m/w/d)

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Jobprofil

IT-Systemadministrator (m/w/d)

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Jobprofil

Back Office Manager (m/f/d)

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Jobprofil

Front Office Manager (m/f/d)

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Jobprofil

Management Assistant (m/f/d)

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Jobprofil

Student assistant (m/f/d) for sales-oriented marketing

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Jobprofil

You want to join our mission to turn every company into a software provider?

But none of the above-listed positions fits you?

Deine Aufgaben

  • Aufnahme der Wünsche und Anforderungen unserer Kunden
  • Beratung hinsichtlich sinnvoller Prozesse und deren technischer Machbarkeit
  • Umsetzung von No- und Low-Coding Projekten
  • Erster Ansprechpartner bei Fragen unserer Kunden

 

Dein Profil

  • Bachelor (Wirtschafts-) Informatik oder vergleichbare Ausbildung
  • Verständnis für objektorientierte Programmierung und Datenstrukturen
  • Grundkenntnisse von relationalen Datenbanken
  • Gute Kommunikationsfähigkeiten und fließende Deutschkenntnisse
  • Analytisches Denken und eine selbständige Arbeitsweise

Deine Aufgaben

  • Dokumentenprozesse unserer Kunden mit Hilfe von ESCRIBA optimieren
  • Dabei Anforderungen und Prozesse analysieren und auf die Technologie abbilden
  • Konzeption, Design, Konfiguration und Begleitung der ESCRIBA Einführung
  • ESCRIBA Projekte (Installationen, Upgrades und Integrationen) leiten
  • Unterstützung der Projekte unserer Kunden direkt vor Ort

Dein Profil

  • Betriebswirtschaftliches Studium oder vergleichbare Ausbildung
  • Affinität für Softwaresysteme sowie fundierte IT-Kenntnisse
  • Analytische Fähigkeiten und Problemlösungskompetenz
  • Erfahrung oder Fähigkeiten in Business Process Modelling
  • Idealerweise sehr gute Prozesskenntnisse im personalwirtschaftlichen Umfeld, z. B. SAP HCM, insbesondere deren Infotypen oder sehr gute Kenntnisse im Prozessmanagement
  • Reisebereitschaft (ca. 3 Tage pro Woche)

Deine Aufgaben

  • Wartung und Weiterentwicklung von Business und Persistence Layer einer JavaEE/J2EE-Anwendung
  • Konzeption, Entwicklung und Dokumentation von Daten- und Prozess-Integrationslösungen auf Basis von Web Services
  • Weiterentwicklung der Web Service Integrationsschicht des JavaEE-basierten Systems zu externen Systemen
  • Verantwortung für Dokumentation, Unit Tests und SCM in den von dir entwickelten Bereichen der Anwendung

Dein Profil

  • Abgeschlossenes Studium der Informatik, Physik oder eine vergleichbare Ausbildung
  • Mehrjährige Berufserfahrung als Backend-Entwickler mit Schwerpunkt Java
  • Erfahrung mit Systemintegrationen sowie mit der Identifizierung und Anwendung von Enterprise Design-Patterns
  • Erfahrung mit EJB, Hibernate oder einem anderen ORM
  • Gute Deutsch- und Englischkenntnisse

Deine Aufgaben

  • Weiterentwicklung und Wartung des Kerns unserer Integrationsplattform
  • Nutzung sowie Design und Erstellung von REST APIs
  • Konzeption und Entwicklung von Daten- und Prozessintegrationen mit Systemen wie SuccessFactors, Workday oder Salesforce
  • Konfiguration bestehender Integrationskomponenten im Projektkontext

 

Dein Profil

  • Abgeschlossenes Studium der (Wirtschafts-) Informatik, Physik oder vergleichbare Ausbildung
  • Sehr gute Kenntnisse in Java und Spring (boot, security, cloud, data)
  • Idealerweise bereits Erfahrung mit Authentifizierung und Autorisierung in verteilten Umgebunden mit OAuth und SAML
  • Interesse an Microservices und Cloudplattformen wie Cloud Foundry
  • Gute Deutsch- und Englischkenntnisse

Deine Aufgaben

  • Digitalisierung von Unternehmensprozessen auf unserer No- und Low-Coding Plattform
  • Entwicklung von technischen Lösungen und Applikationen für die Prozessautomatisierung
  • Anwendung von Technologien wie Java  um neue Features einzuführen
  • Unterstützung bei der kontinuierlichen Weiterentwicklung von Konzepten, Methoden und Tools

 

Dein Profil

  •  Studium der Informatik (abgeschlossen oder abgebrochen) 
  • Kenntnisse aus der Softwareentwicklung und im Umgang mit Datenbanken
  • Idealerweise Erfahrung mit Low-Code Plattformen
  • Erfahrung mit iterativen und agilen Vorgehensmodellen
  • Fließende Deutschkenntnisse

Deine Aufgaben

  • Realisierung von TYPO3-basierten Web-Projekten
  • Programmieren von TYPO3-Extensions für das Front- und Backend (Plugin und Modul)
  • Integration bestehender hauseigener und externer Schnittstellen
  • Umsetzung von Layouts in Fluid-Templates mittels verschiedener Technologien (PHP, HTML5, CSS3, Bootstrap, Haml/Sass, TypeScript usw.)
  • Dokumentation, Qualitätssicherung und Erstellung von automatisierten Tests

 

Dein Profil

  • Abgeschlossenes Studium der (Wirtschafts-) Informatik oder vergleichbare Ausbildung
  • Mehrjährige Berufserfahrung mit Typo3
  • Gute Kenntnisse in Webtechnologien (PHP, HTML, CSS, TypeScript, JavaScript)
  • Erfahrung mit EJB, Hibernate oder einem anderen ORM
  • Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse

Deine Aufgaben

  • Annahme und Lösung von Kundenanfragen und Störungsmeldungen im Bereich First Level Support (telefonisch und Serviceportal)
  • Mögliche Übernahme routinemäßiger Tätigkeiten aus dem Bereich Second Level Support
  • Verwaltung des Lizenzpools für alle Installationen
  • Selbstständige Ticketbearbeitung vom Eingang bis zur Lösung
  • Schnittstelle zwischen den Kunden und den unterschiedlichen Fachabteilungen

Dein Profil

  • Abgeschlossene Berufsausbildung im IT-Bereich oder mehrjährige Berufserfahrung in der Betreuung und dem Support von Softwareprodukten
  • Gute Kenntnisse im IT-Umfeld
  • Starke Kommunikationsfähigkeit, Teamorientierung und Organisationstalent
  • Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse

Wir suchen Verstärkung für unser Marketing-Team in Vollzeit:

Deine Aufgaben

  • Du bist verantwortlich für einen ganzheitlich abgestimmten Content-Redaktionsplan und hältst die Fäden von Content-Produktion bis zum Monitoring zusammen.
  • Du verfasst spannende Texte aller Art inkl. Storytelling für regelmäßige Blogposts, Whitepaper, Fachartikel, Interviews, Case Studies, etc.
  • Du stimmst dich eng mit unseren Produkt-, Account-, und Sales-Teams ab, um hochwertige Texte zu erstellen und organisierst den gesamten Prozess – von der Themengeneration bis zur Veröffentlichung.
  • Du gewährleistest eine optimale Sichtbarkeit unserer Content-Beiträge durch SEO-Optimierung.
  • Zusammen mit deinen Teamkollegen bringst du unser Marketing und besonders unseren Content auf das nächste Level.

 

Dein Profil

  • Du hast bereits mehrjährige Erfahrung in einer ähnlichen Position im vertriebsunterstützenden Content-Marketing im B2B-Umfeld. Branchen- und Zielgruppenkenntnisse im Bereich B2B- Software ist ein Plus.
  • Du bringst ein ausgezeichnetes Sprachgefühl und eine eigenständige und zielorientierte Arbeitsweise mit. Dir fällt es leicht, komplexe Inhalte und erklärungsbedürftige Produkte auf das Wesentliche zu komprimieren.
  • Als Kommunikationstalent bist Du es gewohnt, mit anspruchsvollen Stakeholdern auf Augenhöhe zu kommunizieren.
  • Du verstehst das Dienstleistungsgeschäft und fühlst Dich in technisch geprägten Umfeldern wohl.
  • Du verfügst über SEO-Kenntnisse (On- und Offpage).
  • Du verfügst über die Fähigkeit, „out of the Box“ zu denken – neue Ideen einzubringen ist für Dich selbstverständlich.

Deine Aufgaben

  • Anwendersupport der Kolleg:innen (u. a. Fehleranalysen und Problembehebungen)
  • Beschaffung, Einrichtung und Wartung von Windows- und Linux-Systemen und Standard-Software
  • Betreuung unserer virtualisierten Serverarchitekturen (vSphere, Horizon)
  • Verwaltung und Pflege von Nutzerkonten, Endgeräten und Zugriffsrechten (Active Directory)
  • Unterstützung bei Entwicklung und Verwaltung der eigenen IT-Infrastruktur in den Bereichen Windows- und Linux-Server, Netzwerk und Firewalls
  • Erstellung und Weiterentwicklung von IT-Dokumentationen

 

Dein Profil

  • Abgeschlossene Berufsausbildung im IT-Bereich oder mehrjährige Berufserfahrung in der Betreuung und dem Support von Softwareprodukten
  • Mehrjährige relevante Berufserfahrung aus dem IT-Umfeld
  • Kenntnisse in der Betreuung von Windows Servern
  • Idealerweise Erfahrung mit den oben genannten Technologien
  • Fließende Deutschkenntnisse

Wir suchen Verstärkung für unser Back Office Team in Voll- oder Teilzeit:

Deine Aufgaben

  • Organisation des Back Office
  • Vorbereitende Buchhaltung
  • Reisebuchung und -abrechnung
  • Kommunikation mit Dienstleistern
  • Bestellwesen
  • Organisation von internen Events und Meetings

 

Dein Profil

  • Berufserfahrung als Bürokauffrau/-mann oder aus einer ähnlichen Position wie z.B. als Hotelfachkraft oder Assistenz
  • Idealerweise Erfahrung mit Reisekostenabrechnungen
  • Organisationsstarke und kommunikative Persönlichkeit
  • Erfahrung mit Programmen wie Outlook und Microsoft Office
  • Flexibilität und IT-Affinität wünschenswert
  • Fließende Deutsch- und gute Englischkenntnisse

Wir suchen Verstärkung für unseren Empfang in Teilzeit:

Deine Aufgaben

  • Allgemeine Empfangstätigkeiten (z.B. Betreuung der Telefonzentrale, Bewirtung der Besucher, Bearbeitung von Postsendungen, etc.)
  • Erste:r Anprechpartner:in für Kunden, Kollegen und Besucher
  • Termin- und Reiseplanung für unseren CEO
  • Unterstützung bei der Planung von internen Events und Meeting

 

Dein Profil

  • Du besitzt eine kaufmännische Ausbildung oder Erfahrung aus einer ähnlichen Tätigkeit z.B. als Hotelfachkraft
  • Positive Ausstrahlung und ein zuvorkommendes, freundliches und kommunikatives Auftreten
  • Erfahrung im Umgang mit den gängigen Office Programmen
  • Fließende Deutsch- und gute Englischkenntnisse

Deine Aufgaben

  • Unterstützung der Geschäftsführung bei der strategischen Umsetzung verschiedener Themen sowie Realisierung von Projekten
  • Erstellung von Geschäftsanalysen und Protokollen
  • Terminkoordinierung und Korrespondenz in Absprache mit der Geschäftsführung
  • Organisation und Betreuung von internen und externen Meetings und Events zusammen mit unserem Back Office Team

Dein Profil

  • Betriebswirtschaftliches oder juristisches Studium
  • Erfahrung oder Affinität im Bereich Marketing
  • Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse
  • Reisebereitschaft

Wir suchen eine studentische Hilfskraft (m/w/d) für das Market Access Team 

Das MAT fokussiert die ESCRIBA AG auf den Bedarf der Kunden, sorgt für Customer Experience bei der Erbringung der Dienstleistungen und vermittelt Möglichkeiten und Nutzen der ESCRIBA Technologie.

Deine Aufgaben:

  • Unterstützung bei der inhaltlichen und gestalterischen Erstellung von Studien und Präsentationen
  • Verfassen von Social Media Beiträgen in Abstimmung mit dem Marketing
  • Weitgehend selbständige Erarbeitung von Kunden- und Wettbewerbsanalysen
  • Mitarbeit bei der Entwicklung von kundenspezifischen Beratungs- und No- and Low-Coding Lösungen
  • Erstes Anwenden von agilen Methoden in Workshops oder bei internen Projekten

Dein Profil:

  • Freude an Vertriebs- und Marketingthemen
  • Interessen an modernen IT-Technologien wie No- and Low-Coding
  • Neugier bezüglich agiler Frameworks (Design Thinking, Scrum, Kanban)
  • Teamwork, Selbstständigkeit und Ergebnisorientierung
  • Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift
  • Geübter Umgang mit PowerPoint, Excel und Word
Login

Your job

  • Recording the wishes and requirements of our customers
  • Consulting regarding reasonable processes and their technical feasibility
  • Implementation of No- and Low-Coding projects
  • First contact person for questions of our customers

 

Your profile

  • Bachelor’s degree in (business) informatics or comparable education
  • Understanding of object-oriented programming and data structures
  • Basic knowledge of relational databases
  • Good communication skills and fluent German
  • Analytical thinking and an independent way of working

Your job

  • Optimize document processes of our customers with the help of ESCRIBA
  • Analyze requirements and processes and map them to the technology
  • Conception, design, configuration and support of ESCRIBA implementation
  • Lead ESCRIBA projects (installations, upgrades and integrations)
  • Support our customers’ projects on site

Your profile

  • Completed business administration studies or comparable education
  • Affinity for software systems as well as profound IT knowledge
  • Analytical and problem solving skills
  • Experience or skills in business process modeling
  • Ideally, very good process knowledge in the HR environment, e.g. SAP HCM, especially its infotypes or very good knowledge in process management
  • Willingness to travel (approx. 3 days per week)

Your job

  • Maintenance and further development of business and persistence layer of a JavaEE/J2EE application
  • Design, development and documentation of data and process integration solutions based on Web Services
  • Further development of the web service integration layer of the JavaEE-based system to external systems
  • Responsibility for documentation, unit tests and SCM in the areas of the application you developed

Your profile

  • Completed studies in informatics, physics or a comparable education
  • Several years of professional experience as a backend developer with a focus on Java
  • Experience with system integrations as well as with the identification and application of enterprise design patterns
  • Experience with EJB, Hibernate or another ORM
  • Good German and English language skills

Your job

  • Further development and maintenance of the core of our integration platform
  • Use as well as design and creation of REST APIs
  • Design and development of data and process integrations with systems such as SuccessFactors, Workday or Salesforce
  • Configuration of existing integration components in the project context

Your profile

  • Completed studies in (business) informatics, physics or comparable education
  • Very good knowledge of Java and Spring (boot, security, cloud, data)
  • Ideally, experience with authentication and authorization in distributed environments with OAuth and SAML
  • Interest in microservices and cloud platforms such as Cloud Foundry
  • Good knowledge of German and English

Your job

  • Digitization of business processes on our No- and Low-Coding platform
  • Development of technical solutions and applications for process automation
  • Application of technologies such as JavaScript or REST APIs to introduce new features
  • Supporting the continuous development of concepts, methods and tools

Your profile

  • Completed studies in informatics or comparable education
  • Knowledge of software development and working with databases
  • Experience with Low-Code platforms is a plus
  • Experience with iterative and agile process models
  • Fluent German skills

Your job

  • Realization of TYPO3-based web projects
  • Programming of TYPO3 extensions for the front- and backend (plugin and module)
  • Integration of existing in-house and external interfaces
  • Implementation of layouts in fluid templates using innovative technologies (HTML5, CSS3, Bootstrap, Haml/Sass, TypeScript etc.)
  • Documentation, quality assurance and creation of automated tests

 

Your profile

  • Completed studies in (business) informatics or comparable education
  • Several years of professional experience with Typo3
  • Good knowledge of web technologies (HTML, CSS, TypeScript, JavaScript)
  • Experience with EJB, Hibernate or another ORM
  • Fluent German and English

Your tasks

  • Acceptance and resolution of customer inquiries and fault reports in the area of first level support (by telephone and service portal)
  • Possible assumption of routine activities from the area of second level support
  • Administration of the license pool for all installations
  • Independent ticket processing from receipt to resolution
  • Interface between customers and the various departments

Your profile

  • Completed vocational training in the IT field or several years of professional experience in the care and support of software products
  • Good knowledge of the IT environment
  • Strong communication skills, team orientation and organizational talent
  • Fluent German and English

We are looking for full-time reinforcement for our marketing team:

Your job

  • You are responsible for a holistically coordinated content editorial plan and keep the threads together from content production to monitoring.
  • You will write exciting texts of all kinds, including storytelling, for regular blogposts, whitepapers, technical articles, interviews, case studies, etc.
  • You coordinate closely with our product, account, and sales teams to create high-quality texts and organize the entire process – from topic generation to publication.
  • You ensure optimal visibility of our content contributions through SEO optimization.
  • Together with your teammates, you will take our marketing and especially our content to the next level.

Your profile

  • You already have several years of experience in a similar position in sales-supporting content marketing in the B2B environment. Industry and target group knowledge in B2B software is a plus.
  • You have an excellent feeling for language and an independent and goal-oriented way of working. You find it easy to condense complex content and products in need of explanation to the essentials.
  • As a communication talent, you are used to communicating with demanding stakeholders at eye level.
  • You understand the service business and feel comfortable in technically driven environments.
  • You have SEO knowledge (on-page and off-page).
  • You have the ability to think “out of the box” – bringing in new ideas comes naturally to you.

Your job

  • User support for colleagues (including error analysis and problem solving)
  • Procurement, setup and maintenance of Windows and Linux systems and standard software
  • Support of our virtualized server architectures (vSphere, Horizon)
  • Administration and maintenance of user accounts, end devices and access rights (Active Directory)
  • Support in the development and administration of our own IT infrastructure in the areas of Windows and Linux servers, network and firewalls
  • Creation and further development of IT documentation

 

Your profile

  • Completed vocational training in the IT field or several years of professional experience in the support of software products
  • Several years of relevant professional experience in the IT environment
  • Knowledge in the support of Linux and Windows servers
  • Ideally, experience with the above mentioned technologies
  • Fluent German language skills

We are looking for reinforcement for our back office team in full or part time:

Your job

  • Organization of back office business
  • Preparatory accounting
  • Travel booking and accounting
  • Communication with service providers
  • Ordering
  • Organization of internal events and meetings

Your profile

  • Professional experience as an office administrator or from a similar position such as a hotel manager or assistant
  • Experience with travel expense reports is a plus
  • Strong organizational and communicative personality
  • Experience with programs such as Outlook and Microsoft Office
  • Flexibility and IT affinity
  • Fluent German and good English skills

We are looking for reinforcement for our reception in part-time:

Your job

  • General reception duties (e.g. looking after the telephone switchboard, entertaining visitors, processing mail, etc.)
  • First contact person for customers, colleagues and visitors
  • Appointment and travel planning for our CEO
  • Support in planning internal events and meetings

Your profile

  • You have a commercial education or experience from a similar job e.g. as hotel manager
  • Positive charisma and a courteous, friendly and communicative manner
  • Experience in the use of common Office programs
  • Fluent German and good English skills

Your job

  • Supporting the management in the strategic implementation of various topics and realization of projects
  • Preparation of business analyses and protocols
  • Coordination of appointments and correspondence in consultation with management
  • Organization and support of internal and external meetings and events together with our back office team

Your profile

  • Degree in business administration or law
  • Experience or affinity in the field of marketing
  • Fluent German and English
  • Willingness to travel

Your job

  • Accounts receivable and accounts payable
  • Processing of payment transactions and posting of bank transactions
  • Travel expense reports
  • Preparation of monthly financial statements and preparation of annual financial statements in accordance with the German Commercial Code (HGB)

Your profile

  • Completed commercial vocational training with advanced training as an accountant or a comparable qualification
  • Affinity for numbers and business processes
  • Several years of relevant experience in accounting
  • Fluent German and English

Your job

  • Implementation of the technical connection of ESCRIBA to the SuccessFactors system landscape
  • Project / sub-project management in ESCRIBA and SuccessFactors implementation projects
  • Conception, design, configuration and testing of the ESCRIBA implementation
  • Responsibility for the subsequent support of certain tasks within the SuccessFactors connection

 

Your profile

  • Completed business administration studies or comparable education
  • Affinity for software systems as well as profound IT knowledge
  • Analytical and problem solving skills
  • Experience or skills in business process modeling
  • Ideally, very good process knowledge in the HR environment, e.g. SuccessFactors
  • Willingness to travel (approx. 3 days per week)

Your job

  • Optimize document processes of our customers with the help of ESCRIBA
  • Analyze requirements and processes and map them to the technology
  • Conception, design, configuration and support of ESCRIBA implementation
  • Lead ESCRIBA projects (installations, upgrades and integrations)
  • Support our customers’ projects on site

Your profile

  • Completed business administration studies or comparable education
  • Affinity for software systems as well as profound IT knowledge
  • Analytical and problem solving skills
  • Experience or skills in business process modeling
  • Ideally, very good process knowledge in the HR environment, e.g. SAP HCM, especially its infotypes or very good knowledge in process management
  • Willingness to travel (approx. 3 days per week)

We are looking for full-time reinforcement for our delivery team:

Your job

  • Introduction of our software products to new and existing customers
    Organization and implementation of trainings, workshops and presentations
  • Implementation of extensive customer projects with project management tasks, including consulting and support of customers
  • Analysis and recording of complex processes
  • Development of practice-oriented solution approaches
  • Creation of concepts, specifications and requirement and functional specifications

Your profile

  • Degree in business informatics, business administration or comparable experience
  • Ideally, knowledge of agile and classic project methods
  • IT affinity
  • Analytical skills and problem solving competence
  • Willingness to travel (approx. 3 days per week)

Your job

  • Further development of our state-of-the-art document software
  • Implement word processing features in the browser
  • Extend the ODF library
  • Implement rich client applications in the browser on different levels

 

Your profile

  • Completed studies in informatics or comparable education
    First experience with JavaScript or TypeScript
  • Ideally, experience with Angular
  • You like to work with new systems and technologies
  • Fluent English, German is a plus

Your job

  • Implementation of the technical connection of ESCRIBA to the Workday system landscape
  • Project / subproject management in ESCRIBA and Workday implementation projects
  • Conception, design, configuration and testing of the ESCRIBA implementation
  • Responsibility for the subsequent support of specific tasks within the Workday connection

Your profile

  • Completed business administration studies or comparable education
  • Affinity for software systems and sound IT knowledge
  • Analytical and problem solving skills
  • Experience or skills in business process modeling
  • Ideally, very good process knowledge in the human resources environment, e.g. Workday, especially its infotypes or very good knowledge in process management
  • Willingness to travel (approx. 3 days per week)

Your job

  • Conception, implementation and result assurance of workshop-based change and innovation projects
  • Development of new formats for teaching agile management methods and appropriate leadership skills: from training workshops to consulting projects lasting several months
  • Active further development of our corporate culture and committed involvement in customer acquisition

Your profile

  • At least two years of relevant experience in one of the following areas: Innovation Management, Change Management, Management Consulting, (Service) Design Thinking or in a strategic role in a startup.
  • Fit in Design Thinking, Google Sprints, Lean Startup, Scrum and Kanban
  • Passion for (online) workshop facilitation
  • Experience from the IT sector is a plus

Book a consulting appointment

Prefer to be contacted via:

Your job

  • Further development of our state-of-the-art document software
  • Introduction of new technologies and conceptual design of new modules
  • Further development of LibreOffice macros
  • Collaboration on customer projects

Your profile

  • Completed studies in informatics or comparable education
  • Several years of relevant professional experience with C++
  • Ideally, knowledge in Java
  • Analytical and problem solving skills
  • Fluent English, German is a plus

Your job

  • Active participation in our frontend team
  • Further development of our document software and optimization of complex, innovative web projects
  • Active collaboration and introduction of new frontend technologies and features
  • Implementation of individual customer requests

Your profile

  • Degree in (business) informatics or a similar education
  • Several years of professional experience as a frontend developer with a focus on Angular
  • In-depth knowledge of JavaScript/TypeScript, HTML5, CSS, Ngrx and RxJS
  • Ideally, experience with CI/CD pipelines, SWAGGER UI and Jenkins
  • Fluent in English, German is a plus